Netpris’ Handelsbetingelser
Impact-Site-Verification: 1f5b7393-add4-4aea-b3a5-a77cf8de9607
Disse Handelsbetingelser gælder for al handel på www.netpris.dk (”Hjemmesiden”), og regulerer alle forhold mellem dig og os. Alle aftaler indgås på dansk.
Når du køber varer på hjemmesiden, accepterer du at være bundet af disse handelsbetingelser. Det er vigtigt, at du sætter dig ind i handelsbetingelserne og forstår alle detaljer, da de indeholder de vilkår, der gælder for dig som forbruger.
Har du spørgsmål til handelsbetingelserne, er du altid velkommen til at kontakte os via vores kontaktformular
1. Om os
BrandHouse UG (”vi”, ”vores”, eller ”os”) er et selskab, der er registreret i Tyskland. Med administrerende direktør Warren Bingham.
Company register: HRB 14683 FL
VAT NO: DE338533984
2. Indgåelse af købsaftale
Så snart du modtager en ordrebekræftelse fra os pr. e-mail, er en købsaftale indgået. Indtil du modtager din ordrebekræftelse, kan vi helt eller delvist annullere din ordre, f.eks. som følge af udsolgte varer. Hvis vi er nødt til at annullere din ordre, informerer vi dig selvfølgelig på e-mail.
Kontroller din ordrebekræftelse
Du bedes kontrollere, at alle oplysningerne i din ordrebekræftelse er korrekte, og at de stemmer overens med din bestilling. Hvis du opdager fejl i din ordre, bedes du skrive til kundeservice hurtigst muligt.
3.Betaling
På hjemmesiden kan du betale for dine køb med følgende betalingskort: Visa, VISA/Dankort, MasterCard, Visa Elektron, og Eurocard. Du kan også betale med Mobilepay og Viabill, som er fakturabetaling.
Der vil blive reserveret et beløb svarende til værdien på din ordre i forbindelse med din bestilling. Beløbet bliver først trukket fra din konto, når din bestilling er pakket og klar til afhentning på vort lager. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
Når du handler med betalingskort, vil du ikke blive trukket et betalingsgebyr.
4. Priser & afgifter
Alle prisangivelser er inklusiv tysk moms og andre tyske afgifter. Priserne er dagspriser.
Alle spar-priser er i forhold til normal-priser set i Danmark hos f.eks. Føtex, Kvickly, Superbest, nemlig.com, osuma.dk
Ved køb af varer fra Tyskland skal forbrugere i Danmark betale punktaftgifter. Det er dit eget ansvar som køber at indberette dette til SKAT.
Du kan finde reglerne for indførsel af varer fra f.eks. Tyskland til Danmark her: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1648296&vId=0
Hvis der skulle opstå indførselsproblemer til Danmark/Sverige/Norge/Finland eller måtte du blive pålagt yderligere skatter og afgifter af det indførte, angår dette ikke netpris.dk, og det vil sige, at ansvaret herfor alene bæres af dig som kunde.
5. Sikkerhed og kvittering
Sikkerhed
For at beskytte dine konto oplysninger overføres du til en separat betalingside ved betaling på hjemmesiden. Betalingsløsningen leveres af vores betalingsudbyder Altapay A/S, der er certificeret til at håndtere dine betalingsdata, og som sørger for at alle oplysninger krypteres og sendes via SSL til Altapay. Det betyder, at det kun er Altapay, der kan læse dine betalingsdata.
6. Afhentning
netpris.dk leverer ikke dine varer, og du kan derfor vælge om:
a) Du ønsker selv af afhente varerne hos os
b) Du får en 3. part til at afhente varerne hos os
Vi forestår hverken transport eller betalingen for transporten
Ansvaret for varerne overgår til dig, så snart de er afhentet hos os. Fra det tidspunkt er vi ikke længere ansvarlige for varen og dens eventuelle beskadigelse eller undergang under transporten.
>
7. Bestilling til andre
Du må ikke bestille varer med henblik på videresalg, og alle køb du foretager skal være til personligt forbrug.
8. Pantfrie drikkevarer
Pantfrie drikkevarer må kun anvendes i privat sammenhæng, og du forpligter dig desuden til ikke at konsumere disse drikkevarer i Tyskland.
9. Eksporterklæring
Når du køber varer på Netpris.dk accepterer du samtidig med disse handelsbetingelser denne eksporterklæring:
”Jeg erklærer, at jeg har fast bopæl i et skandinavisk land, og at jeg inden for 24 timer udfører varerne til et skandinavisk land. Jeg forpligter mig til ikke at konsumere pantfrie drikkevarer i Tyskland. Jeg er endvidere indforstået med at det indkøbte kun må anvendes i privat sammenhæng.”
10. Reklamationsret
Vores varer er nøje udvalgt og sorteret, for at du kan få de bedst tænkelige produkter.
Skulle du mod forventning modtage en vare, der ikke lever op til standard, bedes du snarest muligt og inden 3 dage fra modtagelsen, kontakte vores kundeservice via e-mail eller telefon. Du kan vælge, om du vil have pengene retur for den pågældende vare, eller om beløbet skal ind på din netpris.dk-konto. Netpris.dk er berettiget til at kræve at få varen retur. Ovenstående gælder naturligvis også, hvis du oplever, at din ordre er mangelfuld på anden måde.
11. Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesfrist fra den dag, varerne er blevet afhentet hos os.
Du kan kun udøve din fortrydelsesret, hvis varerne i al væsentlighed er uændrede. Dette gælder ikke, hvis varerne er blevet beskadiget eller ændret på grund af en handling, der har været nødvendig for at undersøge varerne, eller på grund af en omstændighed, der ikke kan henføres til dig.
Bemærk venligst, at der ikke er fortrydelsesret på f.eks. mad, drikkevarer og andre lignende varer til husholdningen.
Hvis du ønsker at udnytte fortrydelsesretten, skal du meddele dette klart og utvetydigt til os inden udløbet af fortrydelsesfristen på e-mail, og varerne skal tilbageleveres til:
Du kan også benytte lovens standardfortrydelsesformular, men du behøver ikke, hvis du foretrækker at skrive til os.https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=160666#Bil3
Som kunde sørger du selv for omkostninger forbundet med tilbagelevering. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Følger af fortrydelse
Såfremt fortrydelsesretten i henhold til denne aftale udnyttes, refunderer vi betalingen vedrørende den vare, som fortrydelsesretten omhandler uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra modtagelsen af din meddelelse om at udnytte fortrydelsesretten for den pågældende ordre. Tilbagebetaling foretages med samme betalingsmiddel, som blev benyttet ved ordreafgivelsen, medmindre du udtrykkeligt har accepteret eller anmodet om noget andet. Du pålægges ikke et gebyr i forbindelse med tilbagebetalingen.
Vi er berettiget til at tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller vi har modtaget dokumentation for, at varerne er returneret til os.
Du kan returnere varerne til os med post eller fragt, du skal selv betale for transportomkostningerne, og du har ansvaret for varen under forsendelsen.
Varerne skal returneres til os på vores lager (se adresse ovenfor under pkt. 11) uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor du har givet meddelelse om at udnytte din fortrydelsesret. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af fortrydelsesfristen, men senest inden varernes kvalitet eller holdbarhed er ændret. Vi anbefaler, at du gemmer dokumentation for returnering af varerne.
Vi anbefaler, at du gemmer dokumentation for returnering af varerne.
Som udgangspunkt hæfter du for en mulig forringelse af varernes værdi, hvis forringelsen er forårsaget af håndtering af varerne, der var unødvendig for at bestemme varernes kvalitet, funktion, art og egenskaber. Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug. Hvis du har brugt den på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, og vi ikke kan sælge den igen, eller ikke kan sælge den til fuld pris igen, må du regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage. Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet.
12. Gældende lov
Alle retsforhold mellem parterne afgøres efter Forbundsrepublikken Tysklands lovgivning, dog således at lovgivningen om internationalt køb af løsøre ikke finder anvendelse. For forbrugerne gælder dette lovvalg kun i det omfang, den ydede beskyttelse ikke ophæves ved ufravigelige bestemmelser i lovgivningen i den stat, hvor forbrugeren har sit sædvanlige opholdssted.
Hvis kunden optræder som handelsvirksomhed, en offentligretlig juridisk enhed eller en offentligretlig fond med hjemsted på Forbundsrepublikken Tysklands område, er sælgerens hjemsted det eneste kompetencested for alle tvister i forbindelse med denne aftale. Hvis kunden har sit vedtægtsmæssige hjemsted uden for Forbundsrepublikken Tysklands område, er sælgerens forretningssted det eneste værneting for alle tvister, der opstår i forbindelse med denne aftale, hvis kontrakten eller kravene i henhold til aftalen kan henføres til kundens erhvervsmæssige eller kommercielle virksomhed. I ovennævnte tilfælde har sælger dog under alle omstændigheder ret til at klage til retten på Kundens hjemsted.
13. Oplysning om klagemuligheder
EU-Kommissionen udgør en platform for online tvistbilæggelse på internettet under følgende link: https://ec.europa.eu/consumers/odr
Denne platform fungerer som kontaktpunkt for udenretslig bilæggelse af tvister, der opstår som følge af onlinekøbs- eller serviceaftaler, hvor en forbruger er involveret.
Sælgeren er hverken forpligtet eller villig til at deltage i en tvistbilæggelsesprocedure ved en forbrugervoldgiftskomité.
14. Kundeservice
Vores kundeservice kan kontaktes via vores kontaktformular
15. Alkohol til personer under 18 år
Det er forbudt at sælge øl, vin, spiritus og øvrige drikkevarer med mere end 16,5% alkohol til personer under 18 år. Ved godkendelse af handelsbetingelserne bekræftes det, at man er over 18 år, såfremt der købes alkohol.
16. Fejl
Der tages forbehold for eventuelle fejl i tekster, billeder og priser.
17. Ændringer
netpris.dk forbeholder sig ret til at ændre disse Handelsbetingelser uden forudgående varsel.
18. Erstatningspolitik for (midlertidigt) utilgængelige varer
Vi tjekker i forbindelse med ordreafgivelsen, om der er tilstrækkeligt med varer på lager og på vej på lager. Det kan dog forekomme, at en vare ikke er tilgængelig, når din ordre skal pakkes. Det kan skyldes manglende levering fra en af vores leverandører, at en varebeholdning beskadiges under pakning eller kasseres, hvis ikke denne lever op til vores høje kvalitetskrav.
Vi gør naturligvis alt, hvad vi kan for at finde den bedste erstatning.
Hvis vi erstatter en utilgængelig vare med en passende erstatning af samme eller højere værdi og kvalitet, betaler du ”kun” for den oprindelige vare (Eksempelvis kan vi erstatte en 100 g pose slik med en 200 g pose slik, og her betaler du kun for den almindelige 100 g pose).
Har vi ikke mulighed for at pakke en ønsket vare eller en passende erstatningsvare - faktureres denne vare selvfølgelig ikke.
Når du køber varer på hjemmesiden, accepterer du at være bundet af disse handelsbetingelser. Det er vigtigt, at du sætter dig ind i handelsbetingelserne og forstår alle detaljer, da de indeholder de vilkår, der gælder for dig som forbruger.
Har du spørgsmål til handelsbetingelserne, er du altid velkommen til at kontakte os via vores kontaktformular
1. Om os
BrandHouse UG (”vi”, ”vores”, eller ”os”) er et selskab, der er registreret i Tyskland. Med administrerende direktør Warren Bingham.
Company register: HRB 14683 FL
VAT NO: DE338533984
2. Indgåelse af købsaftale
Så snart du modtager en ordrebekræftelse fra os pr. e-mail, er en købsaftale indgået. Indtil du modtager din ordrebekræftelse, kan vi helt eller delvist annullere din ordre, f.eks. som følge af udsolgte varer. Hvis vi er nødt til at annullere din ordre, informerer vi dig selvfølgelig på e-mail.
Kontroller din ordrebekræftelse
Du bedes kontrollere, at alle oplysningerne i din ordrebekræftelse er korrekte, og at de stemmer overens med din bestilling. Hvis du opdager fejl i din ordre, bedes du skrive til kundeservice hurtigst muligt.
3.Betaling
På hjemmesiden kan du betale for dine køb med følgende betalingskort: Visa, VISA/Dankort, MasterCard, Visa Elektron, og Eurocard. Du kan også betale med Mobilepay og Viabill, som er fakturabetaling.
Der vil blive reserveret et beløb svarende til værdien på din ordre i forbindelse med din bestilling. Beløbet bliver først trukket fra din konto, når din bestilling er pakket og klar til afhentning på vort lager. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
Når du handler med betalingskort, vil du ikke blive trukket et betalingsgebyr.
4. Priser & afgifter
Alle prisangivelser er inklusiv tysk moms og andre tyske afgifter. Priserne er dagspriser.
Alle spar-priser er i forhold til normal-priser set i Danmark hos f.eks. Føtex, Kvickly, Superbest, nemlig.com, osuma.dk
Ved køb af varer fra Tyskland skal forbrugere i Danmark betale punktaftgifter. Det er dit eget ansvar som køber at indberette dette til SKAT.
Du kan finde reglerne for indførsel af varer fra f.eks. Tyskland til Danmark her: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1648296&vId=0
Hvis der skulle opstå indførselsproblemer til Danmark/Sverige/Norge/Finland eller måtte du blive pålagt yderligere skatter og afgifter af det indførte, angår dette ikke netpris.dk, og det vil sige, at ansvaret herfor alene bæres af dig som kunde.
5. Sikkerhed og kvittering
Sikkerhed
For at beskytte dine konto oplysninger overføres du til en separat betalingside ved betaling på hjemmesiden. Betalingsløsningen leveres af vores betalingsudbyder Altapay A/S, der er certificeret til at håndtere dine betalingsdata, og som sørger for at alle oplysninger krypteres og sendes via SSL til Altapay. Det betyder, at det kun er Altapay, der kan læse dine betalingsdata.
6. Afhentning
netpris.dk leverer ikke dine varer, og du kan derfor vælge om:
a) Du ønsker selv af afhente varerne hos os
b) Du får en 3. part til at afhente varerne hos os
Vi forestår hverken transport eller betalingen for transporten
Ansvaret for varerne overgår til dig, så snart de er afhentet hos os. Fra det tidspunkt er vi ikke længere ansvarlige for varen og dens eventuelle beskadigelse eller undergang under transporten.
>
7. Bestilling til andre
Du må ikke bestille varer med henblik på videresalg, og alle køb du foretager skal være til personligt forbrug.
8. Pantfrie drikkevarer
Pantfrie drikkevarer må kun anvendes i privat sammenhæng, og du forpligter dig desuden til ikke at konsumere disse drikkevarer i Tyskland.
9. Eksporterklæring
Når du køber varer på Netpris.dk accepterer du samtidig med disse handelsbetingelser denne eksporterklæring:
”Jeg erklærer, at jeg har fast bopæl i et skandinavisk land, og at jeg inden for 24 timer udfører varerne til et skandinavisk land. Jeg forpligter mig til ikke at konsumere pantfrie drikkevarer i Tyskland. Jeg er endvidere indforstået med at det indkøbte kun må anvendes i privat sammenhæng.”
10. Reklamationsret
Vores varer er nøje udvalgt og sorteret, for at du kan få de bedst tænkelige produkter.
Skulle du mod forventning modtage en vare, der ikke lever op til standard, bedes du snarest muligt og inden 3 dage fra modtagelsen, kontakte vores kundeservice via e-mail eller telefon. Du kan vælge, om du vil have pengene retur for den pågældende vare, eller om beløbet skal ind på din netpris.dk-konto. Netpris.dk er berettiget til at kræve at få varen retur. Ovenstående gælder naturligvis også, hvis du oplever, at din ordre er mangelfuld på anden måde.
11. Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesfrist fra den dag, varerne er blevet afhentet hos os.
Du kan kun udøve din fortrydelsesret, hvis varerne i al væsentlighed er uændrede. Dette gælder ikke, hvis varerne er blevet beskadiget eller ændret på grund af en handling, der har været nødvendig for at undersøge varerne, eller på grund af en omstændighed, der ikke kan henføres til dig.
Bemærk venligst, at der ikke er fortrydelsesret på f.eks. mad, drikkevarer og andre lignende varer til husholdningen.
Hvis du ønsker at udnytte fortrydelsesretten, skal du meddele dette klart og utvetydigt til os inden udløbet af fortrydelsesfristen på e-mail, og varerne skal tilbageleveres til:
Du kan også benytte lovens standardfortrydelsesformular, men du behøver ikke, hvis du foretrækker at skrive til os.https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=160666#Bil3
Som kunde sørger du selv for omkostninger forbundet med tilbagelevering. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Følger af fortrydelse
Såfremt fortrydelsesretten i henhold til denne aftale udnyttes, refunderer vi betalingen vedrørende den vare, som fortrydelsesretten omhandler uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra modtagelsen af din meddelelse om at udnytte fortrydelsesretten for den pågældende ordre. Tilbagebetaling foretages med samme betalingsmiddel, som blev benyttet ved ordreafgivelsen, medmindre du udtrykkeligt har accepteret eller anmodet om noget andet. Du pålægges ikke et gebyr i forbindelse med tilbagebetalingen.
Vi er berettiget til at tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller vi har modtaget dokumentation for, at varerne er returneret til os.
Du kan returnere varerne til os med post eller fragt, du skal selv betale for transportomkostningerne, og du har ansvaret for varen under forsendelsen.
Varerne skal returneres til os på vores lager (se adresse ovenfor under pkt. 11) uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor du har givet meddelelse om at udnytte din fortrydelsesret. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af fortrydelsesfristen, men senest inden varernes kvalitet eller holdbarhed er ændret. Vi anbefaler, at du gemmer dokumentation for returnering af varerne.
Vi anbefaler, at du gemmer dokumentation for returnering af varerne.
Som udgangspunkt hæfter du for en mulig forringelse af varernes værdi, hvis forringelsen er forårsaget af håndtering af varerne, der var unødvendig for at bestemme varernes kvalitet, funktion, art og egenskaber. Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug. Hvis du har brugt den på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, og vi ikke kan sælge den igen, eller ikke kan sælge den til fuld pris igen, må du regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage. Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet.
12. Gældende lov
Alle retsforhold mellem parterne afgøres efter Forbundsrepublikken Tysklands lovgivning, dog således at lovgivningen om internationalt køb af løsøre ikke finder anvendelse. For forbrugerne gælder dette lovvalg kun i det omfang, den ydede beskyttelse ikke ophæves ved ufravigelige bestemmelser i lovgivningen i den stat, hvor forbrugeren har sit sædvanlige opholdssted.
Hvis kunden optræder som handelsvirksomhed, en offentligretlig juridisk enhed eller en offentligretlig fond med hjemsted på Forbundsrepublikken Tysklands område, er sælgerens hjemsted det eneste kompetencested for alle tvister i forbindelse med denne aftale. Hvis kunden har sit vedtægtsmæssige hjemsted uden for Forbundsrepublikken Tysklands område, er sælgerens forretningssted det eneste værneting for alle tvister, der opstår i forbindelse med denne aftale, hvis kontrakten eller kravene i henhold til aftalen kan henføres til kundens erhvervsmæssige eller kommercielle virksomhed. I ovennævnte tilfælde har sælger dog under alle omstændigheder ret til at klage til retten på Kundens hjemsted.
13. Oplysning om klagemuligheder
EU-Kommissionen udgør en platform for online tvistbilæggelse på internettet under følgende link: https://ec.europa.eu/consumers/odr
Denne platform fungerer som kontaktpunkt for udenretslig bilæggelse af tvister, der opstår som følge af onlinekøbs- eller serviceaftaler, hvor en forbruger er involveret.
Sælgeren er hverken forpligtet eller villig til at deltage i en tvistbilæggelsesprocedure ved en forbrugervoldgiftskomité.
14. Kundeservice
Vores kundeservice kan kontaktes via vores kontaktformular
15. Alkohol til personer under 18 år
Det er forbudt at sælge øl, vin, spiritus og øvrige drikkevarer med mere end 16,5% alkohol til personer under 18 år. Ved godkendelse af handelsbetingelserne bekræftes det, at man er over 18 år, såfremt der købes alkohol.
16. Fejl
Der tages forbehold for eventuelle fejl i tekster, billeder og priser.
17. Ændringer
netpris.dk forbeholder sig ret til at ændre disse Handelsbetingelser uden forudgående varsel.
18. Erstatningspolitik for (midlertidigt) utilgængelige varer
Vi tjekker i forbindelse med ordreafgivelsen, om der er tilstrækkeligt med varer på lager og på vej på lager. Det kan dog forekomme, at en vare ikke er tilgængelig, når din ordre skal pakkes. Det kan skyldes manglende levering fra en af vores leverandører, at en varebeholdning beskadiges under pakning eller kasseres, hvis ikke denne lever op til vores høje kvalitetskrav.
Vi gør naturligvis alt, hvad vi kan for at finde den bedste erstatning.
Hvis vi erstatter en utilgængelig vare med en passende erstatning af samme eller højere værdi og kvalitet, betaler du ”kun” for den oprindelige vare (Eksempelvis kan vi erstatte en 100 g pose slik med en 200 g pose slik, og her betaler du kun for den almindelige 100 g pose).
Har vi ikke mulighed for at pakke en ønsket vare eller en passende erstatningsvare - faktureres denne vare selvfølgelig ikke.